maanantai 7. elokuuta 2017

Koti ja työ

Jos joku tykkää olla kotona niin MINÄ:) En malttaisi millään lähteä aamuisin töihin, kun kotona olis niin kiva olla. En ymmärrä ihmisiä joiden tulee kotona aika pitkäksi. Itse en ole tuntenut aikaani pikäksi siten nuoruusvuosieni. Sen jälkeen kun sanoin tahdon vaarille 1982 niin aina on ollut tekemistä jos vaan on viitsinyt tehdä. Minä tyttö se saan aikani kulumaan vaikka vaan "varpaita katsellessa" ;)

Varsinkin keväisin, kesäisin ja syksyisin tykkään käyskennellä pihapiirissä....katsella luontoa, ihailla kukkia, kiviä, käpyjä ym. Kotieläinten kanssa on kiva "jutella" ja viettää aikaa. Keitellä välillä kahvia,  askarrella, tehdä käsitöitä, värjäillä lankoja. Tehdä vaarille ruokaa ja odottaa omaa metsuria töistä. Ollaankin Vaarin kanssa tehty sopimus, että kun hän voittaa lotossa niin minä jään kotiin ja laitan hyvää ruokaa joka päivä. Ensimmäisenä kotipäivänä hän on tilannut maksakastikkeen, perunat ja puolukkahillon. Vielä ei ole lotto osunut kohdalle ;)

Tänä kesänä on tullut mansikkaa jo aika mukavasti ja kaikki lapsemme ovat saaneet siitä pakastimeenkin. Vadelmia nyt odotellaan ja ensimmäiset on jo kypsyneet. Tänä vuonna ei taida isoa satoa tulla, mutta ensi vuonna on odotettavissa paljon vadelmia uudesta vadelmamaastamme. Meille on tärkeä asia että lastenlapset saavat syödä myrkyttömiä marjoja. Parin viikon päästä pitäisi syntyä 7. lapsenlapsi marjoja syömään:)

Lomat on vietetty ja viime viikon olin jo töissä. Koko kesän odottelin kauniita ilmoja ja niitä ei sitten montaa tullut :(  Työhönpaluu on tuntunut raskaalta ja työmotivaatio on ollut hukassa. Minut vaihdettiin eri osastolle ja kaikki on taas vähän uutta. Olen nyt alle 3-vuotiaiden ryhmässä, jossa on n. 12 suloista lasta, mutta työ on fyysisesti aika raskasta. Kurakelejä odotellessa.......



6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Voi MaMMeli, ääneen nauroin kun saat aikasi kulumaan vaikka "varpaita katsellessa" niin aitoa..

Anonyymi kirjoitti...

Heippa!

Ymmärrän niin ajatuksesi työn ja kotona olon suhteen! Minä tein radikaalin
ratkaisun joku aika sitten ja irtisanoin itseni 35 työvuoden jälkeen toimestani.
Koko ikäni päiväkodissa työskenneltyäni, tuntui että olen jo kaikkeni sillä saralla antanut!
Kertaakaan en ole ratkaisuani katunut

.Toivotan Sinulle voimia ja tsemppiä työhösi, ja toivotaan että aurinko paistaisi
Nyt syyskesällä ja kurakelit jäisivät vähäisiksi!

Terkuin Päivi

Sesse kirjoitti...

Ymmärrän hyvin, olen tehnyt sijaisuuksia päiväkodeissa. Itse olen siinä samanlainen, ettei aika tule pitkäksi, vaikka nyt olen ollut työttömänä ja kärsinyt olkapää vaivasta...olen kotona viihtyvä ollut aina :)

Sirkku kirjoitti...

Mammeli, jos olet fb:ssa, pyydäkkö kaveriksi?

Makua Arkeen kirjoitti...

Samaa sanon minäkin, "kotona on parasta". Erityisonnekkaana on työt tulleet luokseni, eikä minun tarvitse töiden takia lähteä mihinkää. (Varsinkin pakkasaamuina, kun auto on lumikasan alla muistan olla osastani kiitollinen.)
Onnea ja iloa sinulle sekä töihin että kotiin!

Unelma kirjoitti...

Voimia ja siunausta työllesi.