keskiviikko 7. elokuuta 2013

"How many sisters?"

Ystäviä minulla ei ole montaa....tuttuja ja kavereita kylläkin. Olen toisaalta erakko ja toisaalta sosiaalinen. Vaadin ystäviltä ehdontonta rehellisyyttä ja kestävyyttä kestää minua;) Olen myös laiska pitämään yhteyttä, mutta ystävän kanssa puhe alkaa luontevasti siitä, mihin viimeksi jäätiin. Tässä kuvassa on kanssani siskokset, jotka ovat olleet ensimmäiset ystäväni. Taitavat olla myös viimeiset, sillä olen suunnitellut heidän kanssaan samaan vanhainkotiin muuttamista, kun se aika koittaa;) Voi hoitaja parkoja, kun nämä mummut pääsisivät yhdessä vauhtiin;)

Voitte varmaan kuvitella, että nämä ystävät käänsivät nuorena paikallisten poikien päät;) Varsinkin meistä vanhin vei aina kaikki suositummat pojat;) Meillä oli niin ihanat leikit lapsena ja niin monet naurut nuorena. Sydämen salat kerrottiin toisillemme ja kerrotaan vieläkin. Olen niin onnellinen ja kiitollinen, että sain lapsena solmia tuon ystävyyden, joka on kestänyt melkein puolivuosisataa.

Nämä ystäväni asuivat lapsena tuossa Kivimäen naapurissa, jossa esikoiseni nyt asuu. Minä synnyin ja vartuin kaupungissa ja aina haaveilin pääseväni joskua maalle asumaan. Nämä siskokset taas varttuivat täällä maalla ja haaveilivat elämästä kaupungissa. Meidän kaikkien haaveet ovat toteutuneet, mutta jotain tärkeätä minulta puuttuu täällä.....Enää ei "naapurin likkojen" iloinen nauru toivota minua tervetulleeksi, kun tulen Kivimäen pihaan. Muistoissa voin kuitenkin nähdä heidän iloiset ilmeensä ja halauksensa aina :)

2 kommenttia:

tuksu kirjoitti...

Lapsuuden ystävä/t ovat aarre!
Elämä kuljettaa meitä ja joskus ystävien välinen matka fyysisesti voi olla pitkä, vaan se menee juuri noin, kuin sanoit, että kun tavataan, jatketaan siitä mihin jäätiin :)
Jokainen meistä tarvii ystävän, eikä niitä tarvii "luokallista" olla, riittää kun on vaikka yksi :)
Mukavaa torstaita sinne!
tuksu

anja kirjoitti...

Minulla on paljon tuttuja mutta vain yksi - ja paras - ystävä. Olemme yhdessä pakertaneet elämässä jo neljä vuosikymmentä. Olen kiitollinen, että minulla on hänet. Luotettava, aina apua antava. Oikea Unelma ystäväksi.
Enempää tuskin tarvitsen, sillä yksi ystävä, jos hän on aito ystävä, riittää.

Kiva että sinulla on sisarussarja ystävänäsi lapsuuden ajoilta. Minua on elämä kuljetellut niin, että karisseet ovat lapsuuden leikkitoverit. Se on ehkä hiukkasen harmi.

Oikein mukavia elokuun päiviä sinulle.