sunnuntai 29. syyskuuta 2013

Syysistutukset haudoille 2013



Taas on se aika vuodesta, kun äitini kanssa laitamme haudat syyskuntoon. Lapsena katselin kun äiti laittoi hautoja. Vähitellen vuosi vuodelta on hautojen laitto siirtynyt enemmän ja enemmän minulle. Äitini on kyllä aina mukana ja katsoo, että kukat tulevat suoraan:) Tämä hauta on isäni ja vejeni. Tähän hautaan haudataan myös joskus Vaarin ja minun maalliset jäännökset.

Tähän hautaan on taas minun mummuni ja pappani haudattu. Myös isopappani, isomummuni sekä enoni ja muita sukulaisia. Pidän kauniina tapana hoitaa näitä sukuhautoja vaikka ajattelen, että ihmiskuori siellä vain on. Syksyllä ja talvella tulee hyvä mieli kun vie kynttilät palamaan haudalle. Äitini halusi laittaa molemille haudoille vielä leikkoruusuja.

Viikonloppu meni taas ja hurahti....

6 kommenttia:

Lovviisa kirjoitti...

Niin somasti sommitellut kukkaset...Meilläkin tämä niitä ensi viikon hommia :)

Kirsti kirjoitti...

Tosi kauniisti laitetut havut ja kukat.

Kukkahattuneiti kirjoitti...

Kauniilta näyttävät toisten leposijat

Anonyymi kirjoitti...

minäkin ajoitan yleensä callunat syyskuunpuoleenväliin,poikani syntymäpäivään.havut ja lyhdyt lisään vainajien muistopäiväksi.minullekin on tärkeää pitää hauta kunnossa,näin on ollut pian 30vuotta.lapsen kuolema on asia joka ei unohdu,mutta sen kanssa oppii elämään.

Marikki kirjoitti...

Mammeli, kyllä täällä käydään, vaikka ei aina niin viestiä jätetäkään:)Tosin viime aikoina en ole paljoa ehtinyt "kyläilemään";)Katsos, nuo syystyöt...;)

Mielenkiintoisia postauksia tänne on tullutkin, niitä olen kiinnostuneena lukenut!:)

Mammeli, toivotan sinulle ja rakkaillesi oikein tunnelmallista ja leppoisaa syksyä sekä siunausta jokaiseen päivään!♥

Unknown kirjoitti...

Olin

Olin viemässä havuja mieheni haudalle 10 päivää aikaisemmin olin laittanut Kanervan ja jotain valkoista risukasvia siihen, mutta kun tulin haudalle siellä ei ollut muuta kun kuopat kukista jäljellä, joku oli vienyt ne, nyt haudalla on vaan havut mulle tuli niin paha mieli, miten joku voi tehdä näin